Handelsbetingelser

Generelle oplysninger:
Damkjær Sko
Nørregade 45
7500 Holstebro
CVR. Nr. 15011238

Levering

Din ordre leveres som udgangspunkt inden for 1-3 hverdage. Damkjær Sko er ikke ansvarlig for udefrakommende forsinkelser og forhold, såsom vejrforhold og strejker. Din vare sendes med GLS til enten pakkeshop, erhvervs adresse eller en privatlevering.

Vi sender fragtfrit ved køb over 499 kr. til en GLS pakkeshop. 

Ved travle perioder som Black Friday, udsalg, samt ekstraordinære rabatter kan længere leveringstid forekomme.

Enkelte varer afhentes på vores stødlager eller i en af vores fysiske butikker, hvor ekstra leveringstid også kan forekomme. Vi giver besked, hvis dette er tilfældet.

Betaling

Damkjær Sko modtager betaling med Mobilepay, Dankort/VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, JCB, Apple Pay og Google Pay. 

Alle priser på www.damkjaersko.dk er inkl. 25 % moms og er angivet i danske kroner.

Fortrydelsesret

Du har 14 dages fortrydelsesret når du handler på www.damkjaersko.dk. Fortrydelsesretten træder i kraft når din pakke er modtaget.

Uafhentede pakker

Du kan ikke fortryde dit køb ved at nægte at modtage varen og er ikke omfattet af fortrydelsesretten. Uafhentede pakker kræver længere håndtering, hvorfor der opkræves håndteringsgebyr.

Hvis du ikke afhenter din pakke, og pakken kommer uafhentet retur til os, fratrækker vi 61 kr. fra din ordre. Det gælder også, hvis du har fået fragtfri (gratis) levering.

Hvis du har bestilt din ordre med privatlevering, men nægter at tage imod din pakke, fratrækker vi et ekstra håndteringsgebyr på 19 kr.

Ønsker du at få tilsendt pakken igen, skal du kontakte vores kundeservice.

Varens stand

Varen skal leveres tilbage i ny og original emballage. Det er tilladt at prøve fodtøjet, som du ville gøre i en fysisk butik. Skulle der være sket en forringelse af varens værdi som skyldes at anden håndtering eller at varen har været taget i brug, vil dette give en værdiforringelse som vurderes individuelt og fastsættes af Damkjær Sko.

Pak varerne forsvarligt ind i en pose eller papkasse. Du må IKKE tape skoæsker til eller sætte fragtlabel uden på disse. Sker dette, vil det give varen en værdiforringelse, som vi vurderer individuelt og beløbet bliver fratrukket returbeløbet.

Returnering og ombytning

Hvis du ønsker at returnere eller ombytte en vare, så skal vi have modtaget returpakken senest 14 dage efter, at du har afhentet pakken. Ønsker du penge retur, kan der gå op til 5 hverdage, efter vi har modtaget din returforsendelse, før at du kan se pengene på din konto. Vi udbetaler kun penge på det kort, som ordren er købt med. Vi refunderer ikke de leveringsomkostninger, som blev betalt, for levering af din ordre.

Overskrider du de 14 dages returret, tilbagebetaler vi pengene på et tilgodebevis.

Vi bytter julegaver til d. 12/1-24.
Skal du ombytte til en anden størrelse, kan du benytte vores returportal og indtaste e-mail og ordrenummer som ordren er bestilt i. 

Husk: at vedlægge en seddel i returpakken hvor du ønsker pakken skal sendes hen samt e-mail og telefonnummer. Så sørger vi for at sende pakken til nærmeste pakkeshop og du får besked når pakken er klar til afhentning.

Du returnerer ved at bruge vores returportal. Her skal du have dit ordrenr. og e-mail som ordren er bestilt i klar for at logge ind. 

Du skal selv betale for at sende en vare retur. Betalingen sker igennem vores returportal. Hvis varen skal ombyttes til anden størrelse eller en anden model til tilsvarende pris så betaler vi returfragten for at sende den nye vare tilbage til dig igen.

Hvis du selv ønsker at stå for at vælge forsendelse, skal du tydeliggøre på et stykke papir, dit ordrenummer og hvad du ønsker skal ske med dine vare(r).

Læs mere om hvordan du returnerer og ombytter her

Du kan også vælge at aflevere din returvare i vores butik i Holstebro eller sende retur til samme adresse:

Damkjær Sko
Nørregade 45
7500 Holstebro

Hvis ikke bruger vores returportal, så anbefaler vi at du sender med enten GLS eller Post Nord, da begge tilbyder at sende forsikrede pakker med track and trace.

Bemærk: Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav og ej heller ikke pakker sendt til pakkeshops og posthuse.

Ved returnering i fysisk butik SKAL faktura/kvittering medbringes.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, kan du naturligvis returnere din vare til os i ubrugt stand. Vi udbetaler som udgangspunkt dit tilgodehavende til det betalingskort der blev anvendt, da købet blev foretaget. Ønsker du penge retur, kan der gå op til 5 hverdage, efter vi har modtaget din returforsendelse, før at du kan se pengene på din konto. Vi refunderer ikke de leveringsomkostninger, som blev betalt for levering af din ordre.

Reklamationsret

Du kan reklamere hvis en vare går i stykker mindre end 2 år efter købet. Det samme gælder hvis du opdager varen mangler funktioner, som der er lovet eller forventet da du købte den.

Bevisbyrden ligger de første 6 måneder hos forhandleren, de efterfølgende 1½ år ligger hos kunden. Reklamationsret er kundens lovfæstede ret.
Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert brug af produktet.

Der er ingen garanti/reklamationsret på glimmer, perler, pailletter eller lignende.

Afslag i prisen

Et afslag i prisen vil typisk komme på tale, hvis det drejer sig om en mindre mangel eller fejl. Et passende beløb vil blive vurderet individuelt og svare til fejlens værdiforringelse. Det kan eksempelvis være en plet eller en væsentlig forskel i farven.

Har du en reklamation kontakt da vores kundeservice på 22 97 13 40 eller web@damkjaersko.dk og vi vil guide dig.

Forbehold af priser og udsolgte varer

I tilfælde af forsinkelser, restordre eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen – f.eks. give dig pengene tilbage, eller forsøge at skaffe de pågældende varer igen.

Vi tager forbehold for eventuelle lagerfejl, prisfejl og taste fejl. I langt de fleste tilfælde vil du blive kontaktet af vores kundeservice, hvis der opstår en fejl hos os.

Klagemuligheder

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til kundeservice eller på telefon 22 97 13 40.

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Carl Jacobsens vej 35, 2500 Valby, telefon 41 71 50 00, eller læs mere om dine klagemuligheder på: www.kfst.dk, eller på ec.europa.eu.

Persondataloven

For at du kan indgå aftale med os på Damkjær Sko har vi brug for følgende oplysninger:

– Navn
– Adresse
– Telefonnummer
– E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Damkjær Sko og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Damkjær Sko har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige på www.damkjaersko.dk er Majka Damkjær. Vi opbevarer ikke kunde oplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kunde oplysninger krypteret.

Oplysninger afgivet til Damkjær Sko videregives eller sælges på ingen måde videre til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos Damkjær Sko har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Damkjær Sko via e-mail web@damkjaersko.dk.